fbpx
בחרו עמוד

נדמה שראלי מניות ה-FAANG הוא אחד מן האירועים המדוברים ביותר בשוק בשנים האחרונות ולא בטוח שיסתיים בקרוב. חמישה תאגידי ענק שיצרו להם את ה״חבורה״ שלהם נקראות מניות ה-FAANG והם הספיקו לכבוש את לבם של המשקיעים ולהגיע לגודל הגדול פי 52 מתקציבה השנתי של מדינת ישראל, יחד עם עשרות תעודות סל חדשות אשר מוקדשות אך ורק להם. מי הם אותם מניות פאנג, כיצד ניתן לסחור בהן והאם בקרוב ה״חבורה״ הזאת תשתנה? הגיע הזמן להכיר מקרוב את החבורה המדוברת ביותר בשוק.

נתחיל בהסבר קצר למי שעוד לא מבין על מה כל הרעש מסביב, מניות ה-FAANG הן במקור ראשי התיבות FANG (פייסבוק, אמזון, נטפליקס וגוגל). בשנת 2017, משקיעים החלו להוסיף את אפל לקבוצה המדוברת ושינו את ראשי התיבות ל-FAANG. ארבע המניות המקוריות של FANG היו כולן חברות טכנולוגיה מבוססת אינטרנט, אך הכללתה המאוחרת של מניית אפל, בעיקר כיצרנית חומרה לצרכן הפכה את FAANG לקבוצה רחבה יותר של מניות טכנולוגיה. אנחנו מקווים שאתם יושבים, כי נכון לכתיבת שורות אלה שווי השוק הכולל של מניות ה-FAANG (בטוח יושבים?!) עומד על כ-6,710,000,000,000 (טריליון) דולר! סך הוצאות ממשלת ישראל לדוגמא בשנת 2020 הסתכמה ב-411 מיליארד ש״ח, גרמניה מעמידה תקציב שנתי של 1.68 טריליון דולר מה שאומר שמניות ה-FAANG לבדן שוות כמעט פי 53 מהתקציב השנתי של מדינת ישראל, או יכולות להחזיק את הכלכלה הגדולה ביותר באירופה במשך של כמעט 4 שנים. מניות ה-FAANG מהוות כ-15% ממדד ה-S&P 500, מספר דמיוני בהתחשב בעובדה שרבים קוראים לו ״מדד הכלכלה האמריקאית״. כעת לאחר שהבנתם את כוחן הפיננסי, בואו נצלול להשפעתן המקומית על השוק.

תשואתן של מניות ה-FAANG לאורך חמש השנים האחרונות היא ללא ספק מדהימה, כאשר פייסבוק (FB) זינקה בכמעט 200%, אפל (AAPL) ביותר מ-440%  אמזון (AMZN) בכ-370%, נטפליקס (NFLX) בכ-431% וגוגל ביותר מ-230%. ברגע שמתבוננים בתשואות הללו קשה להישאר אדישים ואכן משקיעים לאורך הדרך ראו בקבוצת המניות הללו הזדמנות להשקעה בחברות מתפתחות ומובילות אשר עוברות שינוי מהותי בתוכן וגם מחוללות מהפכות מסביב לעולם. כך למשל תעודות סל כמו ה-QQQ אשר החזקותיה במניות
ה-FAANG חוצות את 30% החלו לתפוס תאוצה בזכות האפשרות להיחשף לאותה קבוצת מניות בצורה מתונה יותר מהחזקה ישירה. גם תעודת הסל VUG (של חברת תעודות הסל Vanguard העוקבת אחרי ה-Large Caps) מחזיקה במניות ה-FAANG כמעט 40% מסך התעודה. מניות ה-FAANG מספקות את כל מה שמשקיעים מחפשים בימים אלה כגון חדשנות, קידמה טכנולוגית והתרחבות מהירה. 

השווקים הפיננסים נחשבים לדינמיים והם משתנים בקצב מהיר, כך למשל עם השנים הצטרפה לקבוצת ה-FAANG שחקנית פופולרית לא פחות, טסלה (TSLA) בשל שווי השוק שלה אשר עומד כיום על כמעט 600 מיליארד דולר. כך בעצם נוצרה חבורת ה- FATANG הכוללת גם את חמשת חברות ה-FAANG וטסלה בתוכה. שחקנית נוספת שנכנסה לקבוצה הנחשקת היא מיקרוסופט (MSFT) וניתן להיחשף אליה דרך תעודת סל GFAM ללונג או 3GFM לתעודת סל ממונפת פי 3 כאשר החברות הנכללות בתעודה הזו הם גוגל, אפל, פייסבוק, אמזון, ומיקרוסופט או SGFM לשורט ו3SGF לשורט ממונף פי 3.

 

מניות ה-FAANG לעומת מדד ה-S&P 500 ומדד הנאסד"ק

 

משקיעים רבים מבינים את היתרונות אשר טמונים בהשקעה במניות ה-FATANG\FAANG אך מתקשים לעשות זאת מכמה סיבות. הסיבה העיקרית לכך היא מחסור בתקציב. תיק ההשקעה הממוצע נע סביב 3,000 – 4,000 דולר, מה שמהווה אתגר גדול מאוד בפיזור ההשקעה בעקבות העובדה שמניה כמו אמזון (AMZN) הנסחרת במחיר של 3,390$ או גוגל לצורך הדוגמא אשר נסחרת במחיר של 2,520$ למניה (נכון לכתיבת מילים אלו). ולכן רכישת המניה תהווה קרוב ל-100% מהתיק ותהפוך אותו לריכוזי מאוד. אולם במידה ועדיין תרצו לעשות זאת, חברת Granite Shares יצרה תעודות סל ממונפות פי 3 על התאגידים המובילים כגון טסלה (3LST), אפל (3LAP), אמזון (3LZN), וניתן גם למצוא תעודות ממונפות על תאגידי ענק אחרים כמו ניו (3LNI), ניבידיה (3LNV) ועוד. כל תעודות הסל הללו נסחרות בבורסת לונדון ומספקות את האפשרות לא רק להיחשף לתאגידי הענק האלה במחיר נמוך אלא גם במכפיל של פי 3, דבר אשר גורם לתנודתיות מאוד גבוהה בתעודות הללו. 

פתרון נוסף הינו חשיפה פסיבית דרך תעודות סל: הדרך הנוחה ביותר עבור משקיעים אשר מחפשים חשיפה רחבה ומגוונת, אך אין ברשותם מספיק כסף כדי לרכוש מספר מניות מקבוצת ה-FAANG. במקרה שכזה, תעודת סל כמו FANG אשר מרכזת את מניות ה-FAANG ומאפשרת חשיפה פסיבית לאותם מניות – בתקציב נמוך יותר משמעותית. עבור משקיעים המעוניינים להיחשף גם למניית טסלה בתיק ההשקעות שלהם, תעודת הסל FTNG יכולה להיות פתרון מעולה ללונג, או SFTG לשורט.

למשקיעים אשר מעוניינים לקחת צעד קדימה ברמת הסיכון, תעודות הסל הממונפות פי שלוש על ה-FATANG יכולות להיות פתרון מעולה. תעודת הסל 3FTG ללונג ותעודת הסל 3SFT לשורט. אפשרות נוספת עבור מי שרוצה להתמנף פי שלוש על מדד הנאסדק, למשל, הן תעודות הסל TQQQ ו-SQQQ ללונג ושורט (בהתאמה). תעודות סל אלה מחזיקות את מניות ה-FATANG בלמעלה מ-30% מסך ההחזקות בתעודה והן נחשבות לפופולריות ביותר מתעודות הסל הממונפות, גם מבחינת נפח מסחר.

תשואתן של מניות ה-FAANG לאורך השנים משכה את תשומת הלב של המשקיעים ועבור משקיעים רבים הן מספקות את כל מה שהם מחפשים בימים אלה כגון חדשנות, קידמה טכנולוגית והתרחבות מהירה והדרכים להיחשף אליהן שונות ומגוונות. איך תיראה הקבוצה הבאה בשוק? ומאיזה סקטור היא תגיע לדעתכם?

מקורות:
Vanguard
TWS (IB)
Bloomberg
Morgan Stanley research
GraniteShares
Finviz 

*הכותב משמש כעובד בחברת אינטראקטיב שירותי בורסה
בע"מ (להלן: "החברה"). כל האמור והמוצג בכתבה זו ניתן באופן כללי בלבד ואינו מהווה
ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או המלצה כלשהי למסחר בשוק ההון המתחשבים בנתונים
ובצרכים המיוחדים של כל אדם וכן אינו מהווה הצעה לרכישת ניירות ערך ו/או נכסים
פיננסים מכל סוג, מדדים וכיו"ב. כמו כן, המידע המוצג בכתבה לעיל אינו מהווה תמריץ
ו/או המלצה ו/או ייעוץ לפעול בדרך כלשהי בשוק ההון. על כן, אין לפרש דבר באמור
בכתבה כהמלצה או ייעוץ לביצוע רכישה או מכירה של כל נייר ערך או נכס פיננסי המוצג
בה. הנתונים המוצגים בכתבה אינם מהווים ערובה או מדד כלשהו לתוצאות ותשואות
עתידיות. הניתוח שבוצע לעיל הינו רק על בסיס מידע פומבי ציבורי וללא שיח עם החברות
המוזכרות. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים
ובצרכים המיוחדים של כל אדם. פעילות בשוק ההון דורשת ידע, הבנת סיכונים ומיומנות.
כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו – עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית.
החברה ו/או הכותב עשויים להחזיק חלק מניירות הערך ו/או הנכסים הפיננסיים המוזכרים
לעיל.

80.79.6.161
דילוג לתוכן